T2 1968-1979
BusOK biedt aan: startmotoren, accudelen, verwarming, dynamo's,...
- T2 Aanjager
- T2 Accu
- T2 Achterlicht
- T2 Antennes
- T2 Binnenverlichting
- T2 Claxon
- T2 Dynamo's
- T2 Dynamoregelaar
- T2 Instrumenten
- T2 Kabelschoentjes
- T2 Knipperlicht
- T2 Koplampen
- T2 Ontsteking
- T2 Relais
- T2 Ruitenwisser
- T2 Schakelaars
- T2 Sigarettenaansteker
- T2 Starmotor
- T2 VDO instrumenten
- T2 Verlichting
- T2 Zekeringkast & kabelboom
Alles voor de binnenkant van de T2. Onderverdeeld zijn o.a....
- T2 Dashboard
- T2 Deurklinken & sloten
- T2 Deurpanelen
- T2 Deurpanelen & kickpanels
- T2 Diversen
- T2 Gereedschap
- T2 Gordels
- T2 Handschoenvak
- T2 Hemel
- T2 Jailbars
- T2 Opbergvakken
- T2 Paneel achterklep
- T2 Slaapbank
- T2 Sturen
- T2 Vloermatten
- T2 Westfalia meubelgrepen
- T2 Zonneklep/binnenspiegel
- T2 Stoelen & vulling
Een historische bus bestaat grotendeels uit staal. Frontpaneel,...
- T2 Achterhoek & accubodem
- T2 Achterkant
- T2 Anti-roest
- T2 Bodemplaat
- T2 Bumpers
- T2 Chassis
- T2 Dak
- T2 Deurklinken & sloten
- T2 Front
- T2 Gereedschap
- T2 Handleiding
- T2 Kniestuk
- T2 Motorruimte
- T2 New Old Stock
- T2 Pickup & doka
- T2 Schuifdak
- T2 Schuifdeur
- T2 Wielkas achter
- T2 Zijpanelen
- T2 Achterklep
- T2 Deuren
In 1967 werd de tweede generatie Type 2 geïntroduceerd, de Panoramabus. Dit model heeft grote zijramen, en een gewelfde voorrruit zonder middenspijl. Behalve uiterlijke wijzigingen, kende het nieuwe exemplaar ook enkele motorische verbeteringen. Met 1.6 L en 48pk (35 kW) werd het vermogen van de motor groter. Ook van de T2 werden verschillende versies gemaakt. De modellen van voor 1971 worden T2a genoemd. In 1972 is een overgangsmodel geproduceerd dat de modelnaam T2a/b kreeg. Een front van de a en achterkant van het b model zijn belangrijkste kenmerken. Type 2's van tussen 1972 en het begin van de jaren 80 hebben de naam T2b, en de term T2c is bedoeld voor de bussen met verhoogde daken die in de vroege jaren 90 speciaal voor Amerikaanse marktkoopmannen werden gebouwd. De T2 werd eerst in Duitsland, daarna in Mexico en vervolgens in Brazilië gebouwd. Vanaf modeljaar 2006 is een watergekoelde motor geplaatst (een 1.4 liter met 78 pk), waarmee het tijdperk van de luchtgekoelde boxermotor ten einde kwam. Op 20 december 2013 werd de laatste T2 gebouwd; het type voldoet niet meer aan Braziliaanse veiligheidseisen.