T2 1968-1979

De keuze aan accessoires voor de T2 hebben we in deze rubriek verzameld. Van sisal matten, sidesteps tot en met pookknoppen. En nog veel meer.....

Wiellagers, aandrijfassen, homokineten. Slechts een aantal voorbeelden van de delen die u hier in deze rubriek vind.

Zonder brandstof rijdt zelfs de mooiste bus niet, en menig busje is al slachtoffer geworden t.g.v. slechte brandstofleidingen. Daarom bij elke restauratie en...

Exclusieve onderdelen voor de T2 van 1967 tot 1979 vind u in deze rubriek Onder andere voor de commerciele uitvoeringen zoals de pickup, doka en panelvan...

Tal van accessoires voor aan de buitenzijde, maar ook essentiele onderdelen zoals spiegels, antennes en emblemen vind u in deze rubriek.

Gereedschap, olie, vet, smeermiddelen en schoonmaakmiddelen. Al met al alles om uw panoramabus in goede staat te krijgen en te houden.

Hier is onze geschenkafdeling. Alles voor een goed gevoel, veel plezier en mooie herinneringen. Nog meer stickers voor de T2 bus, nostalgisch blikwerk en...

Vaak is het handig om toch even wat technische kennis in papier paraat te hebben, bijv. bij pech onderweg. Maar ook gewoon lekker leesvoer voor op vakantie...

Scharnieren, dakstof, maar ook complete daken worden hier aangeboden. Dakstof leverbaar in diverse kleuren, 1- of 3-raams, altijd van Duitse kwaliteit.

Niets zo vervelend als het vinden van de juiste maat schroef, ring, moer of bout. Hier hebben we alle mogelijke montagedelen overzichtelijk geordend.

Een kleine Type1 motor of een grotere Type4 motor, beiden werden gebruikt in de T2. Ook hier komt BusOK goed mee weg. We weten wat u wel en niet nodig heeft:...

Tal van middelen om uw T2 in goede staat te houden, goed onderhoud is vaak al prima preventie bij gebruikelijke probleempjes.

Gaskabels, verwarmingskabels, pedaalrubbers, km-tellerkabels en upgrade kits van Buttys Bits

Bij de Transporter van de 2e generatie zijn er verschillen in remdelen en velgen. Het remsysteem en de velgen werden meermaals gewijzijgd. Hier vind u dus...

Voorruiten, zijruiten, achterruiten, klapramen, safari-raam. Maar ook de benodigde hardware vind u ook in deze rubriek.

Geen zin om de hele shop door te zoeken en alles aan te moeten klikken? In deze rubriek staan een aantal sets die wij aanbieden. Voor een offerte op maat,...

Op een klassieke T2 horen natuurlijk ook stickers: technische stickers die er af fabriek al op zaten, maar ook leuke funstickers voor op de ramen. Voor de...

Voor de talrijke motoruitvoeringen bieden wij uiteraard de passende uitlaat aan. Hier vind u einddempers, eindpijpen, complete sets alsook kleine montagedele...

Aandrijving, koppeling en versnellingsbakdelen voor de T2 zijn in deze rubriek gesorteerd. Poken en schakelstangen, bijbehorende voeringen en rubbers. Kortom...

Schokbreker, velgen, wieldoppen, vooras, naven, spoorstangen, fuseekogels, stabilisatoren en toebehoren; er komt nogal wat techniek bij kijken om een T2 bus...

Eem compacte rijdende caravan, zo zou je de T2 kampeerwagen kunnen noemen. Westfalia is de meest bekendste uitvoering. Voor deze camper hebben wij...

Topaanbiedingen
Onze bestsellers
Clip tbv cockpit T2 TOP!

Clip tbv cockpit T2 TOP!

4,00 €

incl.†21% BTW , excl. Verzending

Drukknop gordijnbandje Westfalia

Drukknop gordijnbandje Westfalia

1,00 €

incl.†21% BTW , excl. Verzending

Dakrekklem T1 T2

Dakrekklem T1 T2

7,00 €

incl.†21% BTW , excl. Verzending

In 1967 werd de tweede generatie Type 2 geÔntroduceerd, de Panoramabus. Dit model heeft grote zijramen, en een gewelfde voorrruit zonder middenspijl. Behalve uiterlijke wijzigingen, kende het nieuwe exemplaar ook enkele motorische verbeteringen. Met 1.6 L en 48pk (35 kW) werd het vermogen van de motor groter. Ook van de T2 werden verschillende versies gemaakt. De modellen van voor 1971 worden T2a genoemd. In 1972 is een overgangsmodel geproduceerd dat de modelnaam T2a/b kreeg. Een front van de a en achterkant van het b model zijn belangrijkste kenmerken. Type 2's van tussen 1972 en het begin van de jaren 80 hebben de naam T2b, en de term T2c is bedoeld voor de bussen met verhoogde daken die in de vroege jaren 90 speciaal voor Amerikaanse marktkoopmannen werden gebouwd. De T2 werd eerst in Duitsland, daarna in Mexico en vervolgens in BraziliŽ gebouwd. Vanaf modeljaar 2006 is een watergekoelde motor geplaatst (een 1.4 liter met 78 pk), waarmee het tijdperk van de luchtgekoelde boxermotor ten einde kwam. Op 20 december 2013 werd de laatste T2 gebouwd; het type voldoet niet meer aan Braziliaanse veiligheidseisen.