T1-1967

Exclusieve onderdelen voor de T1 van 1950 tot 1967 vind u in deze rubriek Onder andere voor de commerciele uitvoeringen zoals de pickup, doka en panelvan...

Gereedschap, olie, vet, smeermiddelen en schoonmaakmiddelen. Al met al alles om uw spijlbus in goede staat te krijgen en te houden.

Op een klassieke T1 horen natuurlijk ook stickers: technische stickers die er af fabriek al op zaten, maar ook leuke funstickers voor op de ramen. Voor de...

Smeermiddelen voor de Transporter van de 1e generatie vind u hier. Voor de Samba, pickup, barndoor, en Westfalia. Koperpasta, aandrijfasvet, en nog meer die...

Voor de talrijke motoruitvoeringen bieden wij uiteraard de passende uitlaat aan. Hier vind u einddempers, eindpijpen, complete sets alsook kleine montagedele...

Tal van accessoires voor aan de buitenzijde, maar ook essentiele onderdelen zoals spiegels, antennes en emblemen vind u in deze rubriek.

De keuze aan accessoires voor de T1 hebben we in deze rubriek verzameld. Van sisal matten, sidesteps tot en met pookknoppen. En nog veel meer.....

Zonder brandstof rijdt zelfs de mooiste bus niet, en menig busje is al slachtoffer geworden t.g.v. slechte brandstofleidingen. Daarom bij elke restauratie en...

Bij de Transporter van de 1e generatie zijn er verschillen in remdelen en velgen. Het remsysteem en de velgen werden meermaals gewijzijgd. Hier vind u dus...

BusOK biedt aan: startmotoren, accudelen, verwarming, dynamo's, binnenverlichting, V-snaren, lampjes, kentekenverlichting, koplampen, knipperlichten,...

Alles om de spijlbus kundig af te dichten en tegen roest te bescherming: raamrubbers, deurrubbers en nog veel meer voor alle diverse uitvoeringen.

Aandrijving, koppeling en versnellingsbakdelen voor De T1 zijn in deze rubriek gesorteerd. Poken en schakelstangen, bijbehorende voeringen en rubbers. Kortom...

Hier is onze geschenkafdeling. Alles voor een goed gevoel, veel plezier en mooie herinneringen. Nog meer stickers voor de T1 bus, nostalgisch blikwerk en...

Alles voor de binnenkant van de T1. Onderverdeeld zijn o.a. dashboard, handvaten, hemel, jailbars. Maar ook essentiele delen zoals gordels, sturen, stoelen....

Een historische bus bestaat grotendeels uit staal. Frontpaneel, zijpanelen, achterhoeken en bodemplaten. Maar ook complete daken. Metaal en vocht gaan...

Niets zo vervelend als het vinden van de juiste maat schroef, ring, moer of bout. Hier hebben we alle mogelijke montagedelen overzichtelijk geordend.

11,13,15 of 21 of 23 raams. Er zijn nogal wat versies geleverd. Voorruiten, zijruiten, achterruiten, dakraampjes. Maar ook de benodigde hardware vind u ook...

Schokbreker, velgen, wieldoppen, achteras, naven, spoorstangen, fuseekogels, stabilisatoren, vooras en toebehoren; er komt nogal wat techniek bij kijken om...

Een kleine Type1 motor of een getunede Porsche motor, het kan allemaal in de T1. Ook hier komt BusOK goed mee weg. We weten wat u wel en niet nodig heeft:...

Gaskabels, verwarmingskabels, pedaalrubbers, km-tellerkabels en alles meer

Vaak is het handig om toch even wat technische kennis in papier paraat te hebben, bijv. bij pech onderweg. Maar ook gewoon lekker leesvoer voor op vakantie...

Eem compacte rijdende caravan kan natuurlijk alleen de T1 zijn. Voor deze camper hebben wij hoogwaardige meubeldelen. Deels in eigen beheer ontwikkeld,...

Topaanbiedingen
Onze bestsellers
Het allereerste Type 1-model, met de voorruit met een metalen spijltje in het midden, de spijlbus of de Microbus / Transporter, werd geproduceerd tussen1950 en 1967. Eerst werd de bus, de barndoor, nog in Wolfsburg geproduceerd; vanaf 8 maart 1956 werd een gloednieuwe autofabriek in Hannover gebruikt voor de productie. De Microbus / Transporter heeft als interne benaming bij Volkswagen de Type 2 (de cijfers achter de 2 geven aan om welk model het gaat). In februari 1955 kwam het vernieuwde model op de markt. Volkswagen had de carrosserie ingrijpend gewijzigd. Het dak kreeg een luifel boven de voorruiten, waarin roosters kwamen voor aanvoer van verse lucht, en de motorklep en motorruimte werden aanzienlijk lager uitgevoerd. Daardoor ontstond ruimte voor een achterklep, zodat bouwvakkers, loodgieters en timmerlieden materialen van grotere lengte konden vervoeren die via de achterklep geladen konden worden. Evenals dit bij de Volkswagen Kever het geval was werd in de Transporter een viercilinder boxermotor met een cilinderinhoud van 1131cc toegepast, die 25 pk leverde. Ook bij de Transporter lag deze motor achterin en was hij luchtgekoeld. In 1953 werd dit een 1192cc 30 pk motor. Een versie van 36 pk was ook verkrijgbaar. Deze had dezelfde cilinderinhoud maar kon dankzij een hogere compressie wat meer vermogen leveren. Deze versie werd in 1955 de standaardmotor. Een 40 pk motor kwam vanaf 1959 op de markt.