T1-1967

VW T2 Splitscreen Exclusive-Parts and Accessories available at BUS-ok. Start with a 1950 Splittie over Barndoor, Camper, Westy till the great luxury...

Type2 Split BUS-OK Car Care

Broad selection of Volkswagen T2 Split-screen exhaust parts available at BUS-ok. You will find a range of quality heat exchangers, tail pipes, silencers,...

All you need is gas ... so BUS-ok offers for VW-Type2 Split Screen parts also gas pumps , gas tanks , accessories , gas pedal , throttle cables , carburetor...

Good seals in fine quality are very important for the VW Bus Type2 Split window. We offer a large selection of seals for your Volkswagen split transporter....

Your Type2 Split Screen needs new drive shafts , transmission parts , clutch , cables, shift rods and accessories? Then you are in the right shop here. Our...

Not enough fun with your VW Bus Type2 Splitty? BUS-ok helps you with clothing , metal signs, posters, canvas art prints , tin cans , decorative...

Inside your Type2 Split Screen you need instrument panels , shelves , rugs , carpets , Jailbars , luggage racks , belts , seats , sky , sun visors , fabrics...

Screws, nuts and washers for fixing parts of your VW Bus Type2 Split window. Screws for tailgate, doors, mirrors, engine, bumpers, fuel flap, gear box,...

VW Bus Type2 Split Sambas have a lot of windows. We have more of them! Glasses, windscreens, side windows, screens for tailgate, quarterlight windows...for...

VW Bus Type2 Split Window suspension springs , rims , hubcaps , rear axle , steering wheels , hubs , steering , tie rods , control arms , ball joints ,...

Your shop for Type2 Split Screen parts also offers gas flues , flues , pedal rubbers , speedometer cables and accessories .

Your shop for Type2 Split Screen parts also offers repair books , newspapers , manuals , bus literature .

Your shop for Type2 Split Screen parts also offers parts for Westfalia models . Everything for the pop-up , the interior and accessories for the popular...

Top offers
HAYBURNER subscription 1 year

HAYBURNER subscription 1 year

25,00 €

including 6% VAT. , excl. shipping

Bestseller
Het allereerste Type 1-model, met de voorruit met een metalen spijltje in het midden, de spijlbus of de Microbus / Transporter, werd geproduceerd tussen1950 en 1967. Eerst werd de bus, de barndoor, nog in Wolfsburg geproduceerd; vanaf 8 maart 1956 werd een gloednieuwe autofabriek in Hannover gebruikt voor de productie. De Microbus / Transporter heeft als interne benaming bij Volkswagen de Type 2 (de cijfers achter de 2 geven aan om welk model het gaat). In februari 1955 kwam het vernieuwde model op de markt. Volkswagen had de carrosserie ingrijpend gewijzigd. Het dak kreeg een luifel boven de voorruiten, waarin roosters kwamen voor aanvoer van verse lucht, en de motorklep en motorruimte werden aanzienlijk lager uitgevoerd. Daardoor ontstond ruimte voor een achterklep, zodat bouwvakkers, loodgieters en timmerlieden materialen van grotere lengte konden vervoeren die via de achterklep geladen konden worden. Evenals dit bij de Volkswagen Kever het geval was werd in de Transporter een viercilinder boxermotor met een cilinderinhoud van 1131cc toegepast, die 25 pk leverde. Ook bij de Transporter lag deze motor achterin en was hij luchtgekoeld. In 1953 werd dit een 1192cc 30 pk motor. Een versie van 36 pk was ook verkrijgbaar. Deze had dezelfde cilinderinhoud maar kon dankzij een hogere compressie wat meer vermogen leveren. Deze versie werd in 1955 de standaardmotor. Een 40 pk motor kwam vanaf 1959 op de markt.