T2-1968-1979

Top offers
Cylinder deflector plate for better cooling T1 T2 113119451

Cylinder deflector plate for better cooling T1 T2 113119451

Now only 13,95 €

including†21% VAT. , excl. shipping

T1 T2 bushing steering damper NOS 211425119

T1 T2 bushing steering damper NOS 211425119

Now only 3,15 €

including†0% VAT. , excl. shipping

T2 bracket fuxe box 70-72 USED 211937593

T2 bracket fuxe box 70-72 USED 211937593

Now only 11,70 €

including†0% VAT. , excl. shipping

Bestseller
Type2 bay and T25 screw-in fixing for curtains

Type2 bay and T25 screw-in fixing for curtains

Now only 0,90 €

including†21% VAT. , excl. shipping

Dash Bulb LED 12 V VW T2 Bay 8.67 ? 7.79

Dash Bulb LED 12 V VW T2 Bay 8.67 ? 7.79

Now only 1,80 €

including†21% VAT. , excl. shipping

Mounting Clip for chrome surround

Mounting Clip for chrome surround

Now only 0,45 €

including†21% VAT. , excl. shipping

Gasket (Behind Window Winder Handle) OEnr. 111837595 01C

Gasket (Behind Window Winder Handle) OEnr. 111837595 01C

Now only 3,15 €

including†21% VAT. , excl. shipping

Type2 bay screw for trimclip OEM partnr.  N 0113723

Type2 bay screw for trimclip OEM partnr. N 0113723

Now only 0,45 €

including†21% VAT. , excl. shipping

In 1967 werd de tweede generatie Type 2 geÔntroduceerd, de Panoramabus. Dit model heeft grote zijramen, en een gewelfde voorrruit zonder middenspijl. Behalve uiterlijke wijzigingen, kende het nieuwe exemplaar ook enkele motorische verbeteringen. Met 1.6 L en 48pk (35 kW) werd het vermogen van de motor groter. Ook van de T2 werden verschillende versies gemaakt. De modellen van voor 1971 worden T2a genoemd. In 1972 is een overgangsmodel geproduceerd dat de modelnaam T2a/b kreeg. Een front van de a en achterkant van het b model zijn belangrijkste kenmerken. Type 2's van tussen 1972 en het begin van de jaren 80 hebben de naam T2b, en de term T2c is bedoeld voor de bussen met verhoogde daken die in de vroege jaren 90 speciaal voor Amerikaanse marktkoopmannen werden gebouwd. De T2 werd eerst in Duitsland, daarna in Mexico en vervolgens in BraziliŽ gebouwd. Vanaf modeljaar 2006 is een watergekoelde motor geplaatst (een 1.4 liter met 78 pk), waarmee het tijdperk van de luchtgekoelde boxermotor ten einde kwam. Op 20 december 2013 werd de laatste T2 gebouwd; het type voldoet niet meer aan Braziliaanse veiligheidseisen.