T2 1968-1979
De keuze aan accessoires voor de T2 hebben we in deze rubriek...
Wiellagers, aandrijfassen, homokineten. Slechts een aantal...
Zonder brandstof rijdt zelfs de mooiste bus niet, en menig busje...
Exclusieve onderdelen voor de T2 van 1967 tot 1979 vind u in deze...
BusOK biedt aan: startmotoren, accudelen, verwarming, dynamo's,...
- T2 Aanjager
- T2 Accu
- T2 Achterlicht
- T2 Antennes
- T2 Binnenverlichting
- T2 Claxon
- T2 Dynamo's
- T2 Dynamoregelaar
- T2 Instrumenten
- T2 Kabelschoentjes
- T2 Knipperlicht
- T2 Koplampen
- T2 Ontsteking
- T2 Relais
- T2 Ruitenwisser
- T2 Schakelaars
- T2 Sigarettenaansteker
- T2 Starmotor
- T2 VDO instrumenten
- T2 Verlichting
- T2 Zekeringkast & kabelboom
Tal van accessoires voor aan de buitenzijde, maar ook essentiele...
Gereedschap, olie, vet, smeermiddelen en schoonmaakmiddelen. Al...
Hier is onze geschenkafdeling. Alles voor een goed gevoel, veel...
Vaak is het handig om toch even wat technische kennis in papier...
Scharnieren, dakstof, maar ook complete daken worden hier...
Alles voor de binnenkant van de T2. Onderverdeeld zijn o.a....
- T2 Dashboard
- T2 Deurklinken & sloten
- T2 Deurpanelen
- T2 Deurpanelen & kickpanels
- T2 Diversen
- T2 Gereedschap
- T2 Gordels
- T2 Handschoenvak
- T2 Hemel
- T2 Jailbars
- T2 Opbergvakken
- T2 Paneel achterklep
- T2 Slaapbank
- T2 Sturen
- T2 Vloermatten
- T2 Westfalia meubelgrepen
- T2 Zonneklep/binnenspiegel
- T2 Stoelen & vulling
Niets zo vervelend als het vinden van de juiste maat schroef,...
Een kleine Type1 motor of een grotere Type4 motor, beiden werden...
Gaskabels, verwarmingskabels, pedaalrubbers, km-tellerkabels en...
Een historische bus bestaat grotendeels uit staal. Frontpaneel,...
- T2 Achterhoek & accubodem
- T2 Achterkant
- T2 Anti-roest
- T2 Bodemplaat
- T2 Bumpers
- T2 Chassis
- T2 Dak
- T2 Deurklinken & sloten
- T2 Front
- T2 Gereedschap
- T2 Handleiding
- T2 Kniestuk
- T2 Motorruimte
- T2 New Old Stock
- T2 Pickup & doka
- T2 Schuifdak
- T2 Schuifdeur
- T2 Wielkas achter
- T2 Zijpanelen
- T2 Achterklep
- T2 Deuren
Bij de Transporter van de 2e generatie zijn er verschillen in...
Alles om de T2 vakkundig af te dichten en tegen roest te...
Voorruiten, zijruiten, achterruiten, klapramen, safari-raam. Maar...
Geen zin om de hele shop door te zoeken en alles aan te moeten...
Op een klassieke T2 horen natuurlijk ook stickers: technische...
Voor de talrijke motoruitvoeringen bieden wij uiteraard de...
Aandrijving, koppeling en versnellingsbakdelen voor de T2 zijn in...
Schokbreker, velgen, wieldoppen, vooras, naven, spoorstangen,...
Eem compacte rijdende caravan, zo zou je de T2 kampeerwagen...
In 1967 werd de tweede generatie Type 2 geïntroduceerd, de Panoramabus. Dit model heeft grote zijramen, en een gewelfde voorrruit zonder middenspijl. Behalve uiterlijke wijzigingen, kende het nieuwe exemplaar ook enkele motorische verbeteringen. Met 1.6 L en 48pk (35 kW) werd het vermogen van de motor groter. Ook van de T2 werden verschillende versies gemaakt. De modellen van voor 1971 worden T2a genoemd. In 1972 is een overgangsmodel geproduceerd dat de modelnaam T2a/b kreeg. Een front van de a en achterkant van het b model zijn belangrijkste kenmerken. Type 2's van tussen 1972 en het begin van de jaren 80 hebben de naam T2b, en de term T2c is bedoeld voor de bussen met verhoogde daken die in de vroege jaren 90 speciaal voor Amerikaanse marktkoopmannen werden gebouwd. De T2 werd eerst in Duitsland, daarna in Mexico en vervolgens in Brazilië gebouwd. Vanaf modeljaar 2006 is een watergekoelde motor geplaatst (een 1.4 liter met 78 pk), waarmee het tijdperk van de luchtgekoelde boxermotor ten einde kwam. Op 20 december 2013 werd de laatste T2 gebouwd; het type voldoet niet meer aan Braziliaanse veiligheidseisen.