T1 bodemplaat midden onderkant 215703715
gebruikt als extra versteviging van het chassis bij bussen met dubbele deuren en/of schuifdakbussen alsook Samba.
beschermt ook extra tegen vuil en vocht
origineel werd deze gelast, kan echter ook geschroefd worden
VW.nr. 215 703 715
215-703-715
215.703.715
De Volkswagen Bus carrosserie is zelfdragend, als er delen van de carrosserie worden verwijderd, kan dit invloed hebben op de constructie.
Bij de VW Bussen die af fabriek zijn voorzien van zowel linker als rechter laaddeuren of een open dak, is de constructie dermate verzwakt dat er extra verstevigingen noodzakelijk zijn. Bij de Volkswagens die deze opties hadden is een extra vloerplaat onder de bestaande vloer aangebracht, hiermee wordt het wegvallen van de stevigheid uit het dak of de zijkant gecompenseerd.
Deze ondervloerplaten hebben daarnaast nog een groot voordeel, ze beschermen een groot gedeelte van de onderzijde. Bij de VW Bussen die af fabriek zijn voorzien van een ondervloer zal het rottingsproces een stuk minder dramatisch verlopen, dan wanneer deze ondervloer niet aanwezig is.
De meeste VW Bussen hebben geen dubbele laaddeuren of een open dak en dus ook geen extra ondervloerplaten, maar je kunt altijd overwegen om deze extra te monteren, de constructie kan meer gewicht verdragen en de onderzijde van je VW Bus wordt beter beschermd.
Origineel zijn de ondervloeren gelast, maar ze kunnen ook met bouten worden vastgezet. Dit wordt voornamelijk toegepast als de ondervloerplaten worden gemonteerd nadat de restauratie is voltooid.
Opmerking voor de middelste ondervloerplaat voor Volkswagen Bussen t/m juli 1967
Deze ondervloerplaat wordt niet in één persing geautomatiseerd vervaardigd, maar grotendeels handmatig. Hierdoor ontstaat uitzetting en krimping wat ervoor zorgt dat de plaat licht gaat buigen of verdraaien, eenmaal gemonteerd is hier niets meer van te zien, denk dus niet dat dit transportschade is.
Aanvullende informatie m.b.t. tot plaatwerk
Let op het volgende voordat u plaatwerk bestelt
De lak dient als bescherming tijdens transport en is geen vervanging voor grondverf of afwerklak. Deze dienen naderhand nog aangebracht te worden.
Af fabriek wordt plaatwerk wel behandeld maar niet afgelakt geleverd. Lichte vliegroest kan zichtbaar zijn. Dit is geen defect en kan tijdens afwerking verwijderd worden.
Het is mogelijk dat niet origineel plaatwerk niet perfect passend is, dit dient echter passend gemaakt te worden. Hier dient rekening mee gehouden te worden.
Alle plaatwerk en reparatiedelen dienen voor het spuiten gemonteerd en passend gemaakt te zijn
Krassen, deukjes en andere oneffenheden die tijdens tramsport, opslag en productie zijn ontstaan zijn onvermijdelijk. Alles wat tijdens het bewerken van het plaatwerk en voor het spuiten hersteld kan worden, is geen gegronde reden voor garantie
Belangrijke informatie voordat u besteld. Wanneer u met bovenstaande niet akkoord gaat, kunnen wij helaas geen plaatwerk of reparatiedelen leveren.
Algemene informatie
De technische data van de fabrikant moet ten allen tijde in acht genomen worden bij het opbouwen van plaatwerk en of reparatiedelen. Het is aanbevolen de reparatiewerkzaamheden door gekwalificeerde vakmensen te laten uitvoeren. Dit geldt ook voor ogenschijnlijk eenvoudige werkzaamheden. De producten worden over het algemeen zonder montage handleiding geleverd.